اهمیت دانش زبان انگلیسی بر توسعه کسب‌وکار

امروزه با پدید آمدن کسب‌وکارهای نوین در دنیای مدرن امروزی باید تدابیر مناسبی اتخاذ گردد تا بتوان در بازارهای جهانی و ارتباطات بین‌المللی جایگاه اقتصادی و اجتماعی خاصی برای آن کسب‌وکار در نظر گرفت. در همین راستا در حوزه بازاریابی بین‌المللی اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای ایجاد ارتباط قوی و کسب مهارت‌های اجتماعی به‌منظور فروش محصولات به مصرف‌کنندگان خارجی آشکار می‌شود.

 

زبان انگلیسی رایج‌ترین زبان دنیا است و درزمینهٔ کسب‌وکار نیز متداول است. درست است که زبان انگلیسی‌زبان مادری ما نیست ولی تو دنیای مدرن امروزی زبانی هست که ما با اون فکر می‌کنیم، صحبت می‌کنیم و می‌نویسیم. شایان‌ذکر است که حتی شرکت و مجموعه‌های کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند نیز از این زبان برای مدیریت تجارت بین‌المللی استفاده می‌کنند. کسب‌وکار که به زبان انگلیسی( Business (خوانده می‌شود، یک تخصص در مطالعه زبان انگلیسی است و معمولاً مرتبط با تجارت و صنعت مالی و امور بین‌المللی است. در دنیای امروز بازارهای جهانی و ارتباطات دیجیتال، انگلیسی کسب و کار مفهومی است که اهمیت روزافزونی یافته، چراکه زبان انگلیسی به‌عنوان “زبان کسب‌وکار” نیز شناخته‌شده است.

[/vc_column_text]

اهمیت تأثیر دانش زبان انگلیسی بر توسعه کسب‌وکار

از آنجایی که زبان انگلیسی به‌عنوان زبان کسب‌وکار شناخته شده، تسلط به این زبان بسیار حائز اهمیت شده است. یادگیری و تسلط به این زبان از دو جهت حائز اهمیت است:

  •  این زبان رایج‌ترین زبان گفتاری و نوشتاری در دنیای مدرن امروزی
  • کاربردی‌ترین زبان برای تجارت و ارتباطات بین‌المللی شناخته‌شده

لازم به ذکر است که بین حوزه کسب‌وکار و دانش زبان یک پیوستگی integrate وجود دارد.. سبک کسب و کارهای امروزی کاملاً با کسب‌وکارهای دیروزی فرق کرده است. کسب‌وکارهای امروزی باید از مهارت‌های زیادی آگاهی داشته باشند تا بتوانند در میان رقبای خود به رونق اقتصادی و جایگاه اجتماعی برسند. دانش زبان انگلیسی برای کسب‌وکارهای امروزی، به چند دلیل حائز اهمیت هست:

1. دانستن زبان انگلیسی برای بیزینس های امروز یک مزیت و امتیاز محسوب می‌شود. وقتی کارمندان، کارشناسان و حتی مدیران دانش زبان داشته باشند،به‌راحتی می‌توان فروش و تبلیغات مؤثر ی داشته و مشتری‌ها و مخاطب‌های برون‌مرزی رو جذب کنن یا با شرکای خارجی وارد مذاکره بشوند. این موضوع تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی آن مجموعه یا سازمان دارد.

2. صاحبان کسب‌وکارهای امروزی با تسلط به مهارت خواندن و درک مطلب به زبان انگلیسی به‌راحتی می‌توانند بامطالعه مقاله‌های روز دنیا درزمینه فعالیتشان با ترندها و روش‌های روز دنیا آشنا شده و با ایده گرفتن از آنها برای بروز رسانی فعالیت شون خلاقیت داشته باشند و بتوانند برای شرکت، سازمان و مجموعه خودشان خلق ارزش کنند. بنابراین می‌توان خاطرنشان کرد که این دانش می‌تواند باارزش آفرینی برای آن کسب‌وکار موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی شود.

3.همان‌طور که گفتیم این زبان، زبان تجارت و ارتباطات بین‌المللی هست که کسب‌وکارهای امروزی تو فضای رقابتی برای پیشرفت و توسعه کار و فعالیتشان می توان از اون استفاده کنن، بنابراین تسلط به زبان انگلیسی یک استراتژی بقا در دنیای رقابتی امروزی در نظر گرفته شده است. بیزینس‌های امروزی مجبور هستند که برای تعاملات جهانی از رایج‌ترین زبان تجاری که همان زبان انگلیسی هست، استفاده کنند.

4. تسلط به این دانش و مهارت‌های آن می‌تواند برای افرادی که جویای شغل مناسب و خوبی هستند نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. آنها می‌توانند روزمه خود را برای سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی ارسال کرده و به‌صورت دورکاری استخدام‌شده و کسب درآمد کنند.

نتیجه گیری

تمام کسب‌وکارهای امروزی باید در کنار مهارت‌های دیگر که تأثیر بسزایی درروند رونق اقتصادی و جایگاه اجتماعی دارد، یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی را جدی بگیرند. همان‌طور که گفته شد دانش زبان انگلیسی در ارتباطات جهانی و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین ضرورت دانش زبان انگلیسی و تأثیر آن بر توسعه کسب‌وکار در چند مورد اهمیت دارد:

  •  رونق اقتصادی با فروش و تبلیغات برون‌مرزی
  • امتیاز خاص و عالی برای فعالان آن حوزه
  • آشنایی با ترندها و استراتژی‌های روز دنیا
  • آشنایی با فرهنگ‌های مختلف برای تعاملات بهتر

منابع
جعفر پیشه، خلیل ) 1386 (؛ آموزه های کسب و کار و …
موسوی، سید محمود) 1382 (؛ نقش کارآفرینی در توسعه صنعتی و اقتصادی. … )مقاله ژورنالی(
Teece D. J. (2010). Business models, business strategy and innovation …

2 دیدگاه

    • دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *